1:
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
16:
17:
18:
19:
20:
21:
22:
23:
24:
25:
26:
27:
28:
29:
30:
31:
32:
33:
34:
35:
36:
37:
38:
39:
40:
41:
42:
43:
44:
45:
46:
47:
48:
49:
50:
51:
52:
53:
54:
55:
56:
|
int[][] felder= new int[6][6];
int[] klickfelder= new int[6];
float a=random(1);
int spieler= (int)(a+0.5);
void setup()
{
size (680, 680);
}
void draw()
{
for (int i=0; i<6;i++)
{
for (int j=0; j<6;j++)
{
rect(80+j*80, 80+i*80, 80, 80);
ellipse(120+j*80, 120+i*80, 80, 80);
int k=0;
while (k<6)
{
rect(80 + k * 80, 580, 80, 80, 80);
k= k+1;
}
}
int richtung= 1;
if (mousePressed) {
for (int x=1;x<6;x++) {
for (int y=1;y<6;y++) {
if (mouseX<80+(x*80) && mouseY<80+(y*80) && spieler==1 && mouseButton==LEFT&& felder[x][y]!=2)
{
fill(0, 255, 0);
ellipse(120+x*80, 120+ y*80, 80, 80);
spieler=0;
felder[x][y]=1;
}
if ( mouseX<80+(x*80) && mouseY<80+(y*80) && spieler==0 && mouseButton==RIGHT && felder[x][y]!=1)
{
fill(0, 0, 255);
ellipse(120+x*80, 120+y*80, 80, 80);
spieler=1;
felder[x][y]=2;
}
}
}
}
}
}
|